دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن
سرخط خبرها

نشست هم اندیشی و هم افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه خانواده در خراسان رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۲۲۹۲۱
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
نشست هم اندیشی و هم افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه خانواده در خراسان رضوی برگزار شد
اولین نشست هم اندیشی و هم افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه خانواده در خراسان رضوی با همکاری اداره کل ورزش وجوانان استان خراسان رضوی، مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات مؤسسه الزهرا (س) و مرکز جامع خانواده استان خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد.

محمدخسروی | شهرآرانیوز - این نشست هم اندیشی که با حضور بیش از صد نماینده از تشکل‌های فرهنگی اجتماعی فعال در حوزه خانواده از سراسر استان برگزار شد، اهدافی ازجمله هم افزایی مجموعه‌های هم سو، آشنایی هرچه بیشتر کنشگران اجتماعی با یکدیگر، ایجاد قدرت اجتماعی برای کمک فکری به مسئولان، شبکه سازی فعالان فرهنگی واجتماعی و حلقه‌های میانی و بررسی و ارائه راه حل و نقاط قوت و ضعف تشکل‌های هم سو را دنبال می‌کند.

مدیر مرکز جامع خانواده در خراسان رضوی در این نشست هم اندیشی گفت: مرکز جامع خانواده زیر نظر بنیاد ملی خانواده در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند که چند رسالت مهم ازجمله شناخت کنشگران و مجموعه‌های فرهنگی واجتماعی حوزه خانواده کل استان برای هم سوکردن و هم پوشانی و وحدت رویه را دنبال می‌کند.

ضرورت هم افزایی تشکل‌ها

حجت الاسلام‌والمسلمین محسن فدایی ضمن اشاره بر ضرورت استفاده مجموعه‌های فرهنگی حوزه خانواده از ظرفیت‌های همدیگر، بیان کرد: مرکز جامع خانواده در همه واحد‌ها اعم از اشتغال، همسان گزینی، طب، آموزش و... طرح‌هایی دارد که هدف امسال مرکز طرح ازدواج بدون طلاق است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر ازدواج‌ها با آگاهی کامل صورت بگیرد و علاوه بر کفویت‌های اقتصادی، خانوادگی و دیگر کفویت‌های حوزه مادی گرایی، کفویت روحی نیز در نظر گرفته شود، طلاق نخواهیم داشت.
مدیر مرکز جامع خانواده در خراسان رضوی افزود: شاید در نقاط گوناگون شهر مشهد و استان مجموعه‌های فرهنگی باشند که اقدامات مهم و شایانی انجام داده باشند، اما ما از آن‌ها ذره‌ای شناخت نداشته باشیم.

باز شدن گره‌های فرهنگی با کمک تشکل‌ها

حجت الاسلام والمسلمین فدایی بر ضرورت افزایش قدرت اجتماعی حلقه‌های میانی در امور فرهنگی تأکید کرد و افزود: مجموعه‌های فرهنگی فعال در حوزه خانواده با قدرت اجتماعی، بسیاری از گره‌های فرهنگی را می‌توانند باز کنند.
وی ادامه داد: هدف مرکز جامع خانواده از برگزاری نشست‌ها این است که مجموعه‌های فرهنگی مدنظر مرکز با هم اندیشی به هدفی واحد و نقشه راه برسند و بر اساس همان عمل شود.

تشکیل شبکه مردمی

قائم مقام مرکز جامع خانواده و دبیر نشست هم اندیشی و هم افزایی فعالان فرهنگی واجتماعی خراسان رضوی در حوزه خانواده نیز در ادامه این نشست گفت: مرکز جامع خانواده با تأکیدات رهبر معظم انقلاب تأسیس شده است و به صورت کاملا مردم نهاد در همه استان‌ها فعالیت می‌کند.

جواد محمدزاده یادآور شد: شناسایی تشکل‌های فرهنگی واجتماعی و شکل گیری یک شبکه مردمی و اجتماعی یکی از مأموریت‌های شعب بنیاد ملی خانواده در استان‌ها به شمار می‌رود.
مسئول واحد خواهران مرکز جامع خانواده و مؤسسه فرهنگی الزهرا (س) خراسان رضوی نیز در ادامه بیان کرد: امروزه آسیب‌ها در زمینه خانواده روزبه روز بیشتر شده است. زیرا دشمنان به عنوان هدفی راهبردی کانون خانواده را نشانه گرفته اند.

زهراسادات رضوی افزود: چرا شهری مذهبی که از وجود امام معصوم فیض می‌برد و باید بتواند به عنوان الگویی برای دیگر شهر‌ها معرفی شود، باید جزو شهر‌هایی با بالاترین آمار طلاق در کشور قرار بگیرد؟ بنابراین تصمیم گرفتیم طرحی جامع و کامل باتوجه به آموزه‌های امام صادق (ع) با نام طرح ازدواج بدون طلاق در مرکز جامع خانواده شعبه استان خراسان رضوی اجرا کنیم.

ازدواج بدون طلاق

مسئول واحد خواهران مرکز جامع خانواده و مؤسسه فرهنگی الزهرا (س) خراسان رضوی در این باره تشریح کرد: مرکز جامع خانواده سعی می‌کند با ارائه نقشه کاری جامع و با استفاده از حداکثر ظرفیت مشارکت مردمی و نگاهی همه جانبه در امر مشاوره، تسهیلگری وساطت ازدواج، خانواده، حقوقی، اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی پوشش دهنده همه اقشار مردم شهر باشد و نیز همه مراحل و مسائل قبل، حین و پس از ازدواج را زیرپوشش قراربدهد.

سادات رضوی گفت: تلاش شده است کاستی‌ها را به حداقل برسانیم تا به بخشی از هدف عالی مرکز جامع خانواده یعنی ازدواج بدون طلاق دست پیدا کنیم.

در این نشست فعالان فرهنگی در حوزه خانواده به بیان تجربیات موفق خود پرداختند، اما شاید بتوان گفت که نزدیک ترشدن تشکل‌ها به یکدیگر و اجباری کردن مشاوره‌های پیش از ازدواج به جای مشاوره اجباری قبل از طلاق ازجمله مطالبات مهم کنشگران بود.

در انتهای این نشست مشترک با حضور کنشگران پانزده کارگروه تشکیل شد و مرکز جامع خانواده در بیشتر این کارگروه‌های تخصصی مطالبات خود را پیگیری خواهد کرد. تشکل‌های فعال در حوزه خانواده به صورت کاملا تخصصی در بیشتر این کارگروه‌ها به فعالیتشان ادامه خواهند داد و با شناسایی و معرفی تشکل‌های هم سو به یکدیگر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به جریان مهم و اساسی تحکیم خانواده و ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری و کاهش آمار طلاق در جامعه قدم برخواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->